VI GILLAR SJUKA

Alltså nu e ja in i helvete förbannad. Om vi ger fan i att gå in på detaljer så är jag av någon anledning sjukpensionär och har en inkomst därefter. Nu visar det sig att någon har tyckt att de var alldeles för mycke för mig och har sänkt den med 170 kr per månad. Hur fan kan man göra på det viset? I samma andetag som man höjer sin redan höga lön?? Hur kan man tycka att jag hade för mycke???   Jag har 4 siffror i min utbetalning!!!!
Jag vet att regeringen vill att det ska löna sig att arbeta men detta är ju för fan sjukt. Vilken jävla värld lever dom i? Nu får jag väl mitt i allt elände vara glad att jag inte behöver en massa dyra hjälpmedel eller mediciner men lik förbannat  =(((  Varför????

Läste precis att Thomas Bodström får 44 000 i månaden för att han slutade jobba. Han får även pension livet ut. Och då talar vi inte om 4 siffror  =(

Det heter så snällt att vi kan arbeta lite vid sidan om och behålla vårt sjukbidrag....1 (EN) jävla timme om dan!!   Var hittar men något sånt? Var lönar det sig att ta sig för en timmes jobb??

Jag kan lite förstå att man blir förbannad på att SD tog sig in i riksdagen, men varför går man inte ut och demonsterar åt detta vansinne när man sparkar på dom som redan ligger?? Hur fan kan man bara acceptera det?? Var fan e alla nävar där det står: VI GILLAR SJUKA

 

SD hann inte mer än komma in i riksdagen då den ena efter andra demonstrationen startades. För att alla har samma rätt att vara här. Men SD har så himla lite att säga till om. Var finns alla demonstrationer för dom utförsäkrade? Har dom ingen rätt att leva? Moderaterna är dom som bestämmer. Det är mer skrämmande. Man demonsterar alltså för någon som eventuellt kan hända i stället för det som vekligen händer dagligen

I malmö kan man bli kontaktperson för att träffa nyanlända från andra länder. Men var finns dom som hjälper våra gamla??

 


Kommentarer

Postat av: Anna

Men mamma vi ska väl inte Gilla sjuka människor? :D

Vi gillar väl inte sjukdomar?



2010-10-15 @ 11:52:51
Postat av: grillen

läste en insändare häromdan om en övertygad moderat både han ,vännerna o grannarna.Ekonomin var tryggad för all framtid med diverse försäkringar.Mannen blev påkörd,fick ersättning för sin bil,men sen blev han ju också skadad själv.Han och grannarna tyckte att sjuka gott kunne jobba mm.Nu har allt gått för honom som för många andra sjuka här i landet o han har blivit sosse och aldrig mera moderat,för nu har han insett fakta.Rika ska ha mera=moderat

2010-10-15 @ 22:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0