Sorg

Idag faller domen mot den 23-åring som står åtalad för att ha dödat kvinnan i Landskrona. Och en sak är ganska konstig. Trots att ALLA vet att han SLOG IHJÄL henne och måste tydligen ha befunnit sig på plats så kom bara ett vittne.
Så typiskt svenskt. Sitter på nätet och samlar på kilometerlånga namnlistor om hat och utvisning.
Jag vet inte vad som har hänt men jag kan på något vis först gubben. Han har förlorat sin livskamrat. Han vill ha någon som tar ansvar för hans förlust. Så är det för dom flesta som förlorar någon nära. Jag kände så när mor gick bort. Hade bara hennes läkare gjort ditt eller datt....hade dom bara....OM!!! ....Listan kunde göras hur lång som helst.
Läste för ett bra tag sedan om en tjej i 20-årsåldern med nötallergi som åt choklad med nötter i och dog. Pappan anklagade dom som gjort chokladen.....Det stod på 2 ställe att det innehöll nötter men han kunde inte ta in det. Han vill ha någon som tog ansvar som han kunde anklaga för han djävulusiska sorg och smärta.

Det som hände i Landskrona är också sorgligt. För alla. Det gick kanske till så som 23-åringen säger. Gubben gick fram till fönstret. Vem vet vad han sa till pojken? Han kräkte kanske av sig en radänga? Kan han leva med det nu? Att OM han hade hållt flabben och gått direkt in i affären så hade hans fru levt?

Jag vet inte.

Kommentarer

Postat av: grillen

jag har oxå undrat samma som du ,om gubben ev vatt stöddig som fan o resten bara var otur.Hemskt när man inte vet,då kan man inte heller dömma

2010-05-29 @ 11:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0