Mynt=pengar?

På den tiden då Svensk kassaservice fanns så hade dom en liten prislista uppsatt. Det var priser på deras tjänster. Bl a kostade det pengar om man gick in och ville betala en räkning med mynt. Nu menar jag inte den kostnade för att  betala sjävla räkningen som alla tar utan just för att man betalade med mynt. Det blev inte billigare om man kom med dom i ett rör uppräknade och klara. Det kostade lik förbannat.

Nu ser jag att dom satt upp räkneapparater i många butiker just för oss med många mynt. Kostnaden för att räkna in sina mynt är 3%. Om man då kommer med 5000 så är det 150 spänn som bara försvinner så där. Jag förstår ju att dom vill ha in lite för sina omkostnader men det vill inte jag betala.

Våra mynt ligger i sin flaska än så länge och ska ligga där tills vi åker till Skagen till midsommar. Kan man komma in på forex med dom och växla in till Danska????  Eller är det så att mynt inte är pengar?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0