Jippi

Så ja, då var det måndag. Nu har vi vägt in bägge 2 och inga pengar i burken. På gott o ont. Vi gick med den 26/12 och jag har gått ner 3.9 kg sedan dess.
Ska erkänna att jag inte varit hungrig under tiden men fan i mig inte mätt heller. Tog fram en liten klick blandfärs från frysen igår. Efter att ha vägt var den kladden till 4 portioner  =( 
Då får det drygas ut och bli tyskakål av det. Mest kål då. För er som inte vet ska ni nu få veta  =)

Skär vitkål i små bitar, ca 0.5 cm i kvadrat. Koka upp så det blir lite halvmjukt. Bryn färsen i stekgryta, krydda efter smak. Tillsätt vitkålen o rör om. Sen tillsätts ca 1 dl av spadet vitkålen kokade i och så står det och myser så grannt. Såsen är vit och görs på vitkålsspadet och sen e det bara en god potatis till det. I morgon ska jag göra vars en portion kålpudding. Måste ju bli av med både färs och kål.

Min dagliga frukost är 4 kokta ägg med salt och min dagliga lunch är 4 kokta ägg med salt. För vissa (inte många) låter detta tråkigt. Men ägg mättar bra, står sig länge och innehåller det mesta kroppen behöver.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0