Ny planering

Nu har startskottet gått till vardagsrummet. Inte så att jag börjat riva tapet eller slänga ut möblerna. Nä, jag är i planeringsstadiet. Från nu till klart kan det faktiskt ta ganska lång tid. Av det som är i rummet för tillfället ska inget annat än själva tv´n och stereon vara kvar. Så allt från val av tapeter, golv och möbler ska gå bra ihop.
En tråkig liten grej är att jag redan sitter och snokar som fan på blocket. Visst vill jag hitta något fint och billigt. Tror till och med att jag gjort det men jag vill ju fan inte ha hit några möbler innan rummet är klart.

Först och främst så är det en färgskala jag ska välja. Denna gången tror jag att jag går i den svarta skalan. Inte så att jag ska ja svarta väggar och tak. Kanske snarare grafit och ljusgrått. Stolarna jag spanar på är som gjorda för en omklädning i rött skinn-wannabe. Men jag vill å andra sidan hitta en snygg skinnsoffa i brunt. En mjuk variant som blir snyggare och snyggare med åren. Men som väl e så kan man ha svart och brunt ihop. Det har vi i tv-spelsrummet och det går hur bra som helst. Där har jag också mina röda inslag  =)

När jag sen har planerat klart så ska vi samla kraft att gå igång. Vardagsrummet är ett katastrofområde just nu. Men det rummet har också dom fina dörrkarmarna som vi vill behålla och det gör att vi inte vill bygga ut väggarna med skivor. Vilket annars hade underlättat enormt. Nu blir det ännu ett rum som är snitt o vingt och har rör och kablar precis över allt.
Valet av tapeter blir därefter. Alltså inga vanliga papperstapeter som var o varannan hittar billigt. Vi måste hitta tjocka knutiga så att våra egna knutor försvinner i mängden  =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0