Lösningar

Eftersom jag inte är riktigt bra än så upptar mycke av mitt tänkande fortfarande just urinvägsinfektioner och jag har faktiskt på denna korta tid hittat 2 olika sätt att lösa problemet.

Det första är att hitta karlsloken som tyckte på att det går över av sig själv. Ge honom en rejäl pungspark och tvinga honom pissa. Efter det får vi nog pencilin receptfritt.

Skulle det tråkigt nog vara så att han inte går att hitta så kan man ju inne på apoteket kissa på en sticka, lämna den till någon där och om den ger utslag så får man sin medicin. Det ska inte behövas dyr läkare för något så simpelt.
Ah nä, tänker ni nu. Då fuskas det bara. Ah nä, säger jag. Hur tror ni det går till på vårdcentralen? Det står inte en 150 kilos rysk kulstöterkse-wannabe inne på toa när man lämnar sina urinprov där inte. Inte ens en webcam har dom satt in.
Alla lättare sjukdomar som kan konstateras med hjälp av en provsticka ska inte kräva läkarbesök. Fy fan med pengar landstingen spar in på.

Kommentarer

Postat av: Syster Eva

Prova dricka mycket men med pressad citron i. Fråga Emma hur det fungerar, men det gör det faktiskt. Och så ska man inte ränna på toaletten hela tiden. Drick mycker surt, håll dig, gå sedan på toa. Tranbär är också bra. Så surt som möjligt. Enl. Emma trivs bakterier i sött, så inget sött att dricka.

Lycka till !

2010-02-06 @ 17:12:58
Postat av: Libbe

TAck, jag dricker surt som sören hela tiden och det är på väg tillbaka nu som väl e. Försöker hålla mig så länge det gåt. Ja e en dukti tös =)

2010-02-06 @ 20:05:42
URL: http://libbes.blogg.se/
Postat av: Maria

Ser att du fortfarande har kvar designen:) Vad roligt:)

2010-02-07 @ 13:44:28
URL: http://mariaelisabethristo.se
Postat av: Libbe

Maria: Klart att jag har. Varför byta på något som e så bra?

2010-02-07 @ 21:46:02
URL: http://libbes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0