Varför e de så?

Läste häromdagen att några hälsoläkare vill få igenom en sockerskatt. Som om vi inte betalar tillräckligt med skatt så skall alla som är gottesugna straffas för att vissa är feta. Som om det skulle hjälpa. Vi har ju cigaretter och alkohol högt beskattat men folk både röker och dricker.

Varför inte vända på steken i stället o se till så att vanligt folk kan äta ordentligt. Idag kostade lösgodiset 39.90 kilot. Ett mycke bra pris. På samma ställe tog dom 59.90 för tomaterna. De e så in i helvetes sjukt att man propagerar för att vi är för feta och ska göra något åt det, se då för fan till att vanligt folk kan äta. Läsken är billigare än mjölken. Vart fan e vi på väg?? Jo till ännu fler fetton....det är jag till höger på bilden innan nått annat kloghue säger nått  =)  har ju faktiskt gått ner lite


Kommentarer

Postat av: grillen

skatter e ju oxå ett sätt att se till att de rika ännu en gång kan njuta o vi fattiga får stå o sagla.Jag tycker det e löjligt.Dessutom e det ju inte du till höger det e ju jag innan jag fick hundben.

2010-04-06 @ 21:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0