London

Såja, nu tar vi resan till London. Det började ju bra. Jag kom upp i tid o iväg som jag skulle. Samlade sen upp resten av sällskapet och tog oss upp till Göteborg.
Flyget gick som det skulle och vi anlände London efter 1½ timme drygt. Tåg in till staden och sedan vidare med tunnelbanan. Glad att andra varit där före mig.
När vi kom fram och upp på marknivå blev jag alldeles till mig. Såg en dubbeldäckare och tog kort snabbt satan.........som om jag aldrig sett en sån förr. Likadant med deras speciella taxi.....Skäms lite för att erkänna det, för det fanns i tusental tror jag  =)
Vi hann väl sen inte mer än landa och komma till ro förrän vi hörde talas om askmolnen. Fast just då trode vi väl inte att det var så illa som det egentligen var. Det blev vi dock varse.

Vi bodde mycke centralt. Bara några hundra meter från Oxfoord street och där kunde man ju gå o glo hur länge som helst. Både på kläder och folk. Något jag gillade skarpt var att alla fick vara precis den som den ville vara. Ingen brydde sig.

Vi åt mycket mat och god mat. Faktskt inget som var räligt, men något lite mindre gott. Deras pubar var ju helt outstanding. Så himla fina och mysiga. Det gick ju ner en hel del öl och det satte sina spår. Men vi gick ju mycke. Var helt förstörd efter några dagar. Både i fötter, ben och rygg så jag fick en anledning att köpa ett par MBT-wannabee. Så jävla sköna. All värk förutom den i ryggen försvann.

London är en av dom renaste städer jag varit i. Till o med renare än lilla Nyvång. i gick hemåt 9 en kväll och då gick som o sopade. Vi såg inte heller något klotter. Det var lätt att hitta dit vi ville när vi valde buss i stället för fötter. Likaså med tunnelbanan. Känns som vi var överallt utom i den hörnan där Abbey road ligger. Men det ligger kvar till nästa gång för jag ska verkligen dit igen. Har tittat lite o hittade en resa den 22/9 o hem den 27:e för endast 836 för 2 pers.  Är jävlit sugen på att bika den. Men funderar liiiite till.

När det kommer till askan så fick vi veta på onsdagen att vårt flyg dagen efter var inställt. Vi skulle då boka om o fick första lediga på torsdagen, 4 dagar senare. Jag hade bara kläder med mig till 4 nätter så vi fick tvunget handla.
När torsdagen närmade sig så fanns ingen ljusning. Vi var ganska många svenskar, danskar och norrmän på hotellet och alla hade samma helvete. Spelade ingen roll vem man flög med eller vad man betalt för resan. Ingen fick hjälp och ingen fick någon information.
JAg är glad jag tillhörde dom som hade råd att bo och slapp sova på flygplatsen som vissa.
På tisdagen hittade vi lite info om ett möte på svenska kyrkan. Bara någon timme senare samma dag så vi for dit. Det skulle anordnas buss till dagen efter. Alla ville ju bara hem men 200 nya pund i utgift va fan inte skoj. Dagen efter visade det sig att england öppnat upp och jag valde att ta flyget som kanske skulle gå dagen efter. Min syster o hennes tös valde bussen. Den tog 26 timmar till Malmö.
Vi fick höra att även göteborg öppnat upp och glada ihågen gick vi o la oss för att försöka kkomma upp 3.45 på torsdag morgon. Det var in i helvete tidigt och för första gången skulle jag få åka i en engelsk taxi  =) 
Men som resan hade varit fortsatte den. En taxi i hela jävla London är en helt vanlig jävla bil och det var den som hämtade oss. Så jag har inte åkt en rikti taxi.

Vi messade lite med Agge som satt på bussen sen många timmat tillbaka och var faktiskt lite stöddiga över att vi valt rätt. Tog väl drygt en halvtimme efter incheckningen då vi fick höra att Göteborg hade stängt igen och ingen visste när den skulle öppnas upp.
Så där satt vi och kunde inte gör ett skit. Jävligt irriterande......

Men, men......vid 1-tiden ropade dom ut att vi skulle få komma iväg och glada i hågen sprang vi iväg och hem kom vi. Faktiskt en bra stund innan bussresenärerna.  

Min första engelska frukost. Pannkakor med sirap, varm choklad med grädde =)  sen bar det raskt utför.......Öl, öl och bara öl  =)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0