Dom modiga

Alla som läser mycke träffar ofta på dom modiga. Ibland kan man önska att man själv var modig eller att man i alla fall känner någon. Jag vet var dom finns.

Mitt i Nyvång har vi ett grönområde, även kallat parken. Häromdagen när jag gick dit med Zelda stod det en kvinna där (även kallad subba i folkmun) med din Rottis som satt och sket. Det är alltså skitar som lätt konkurrerar ut Nyvångshögen.......Men i alla fall. Den satt där i godan ro, kvinnan tittar upp och se rmig komma. Vänder på huvudet, tar tag i kopplet när hunden är klar och bara går iväg!!
DET hade jag aldrig vågat. Hade jag vatt utan bajspåse hade jag tatt man strumpa eller va fan som helst. I alla fall när där e någon. Men inte hon.
När det finns minst en så modig så gör det att parken ser ut som den gör. Man får trippa fram. Men trots det så genar folk den på väg till bussen. Även efter mörkrets inbrott. Att dom bara vågar  =) 

Sen finns det ett gäng, kanske samma kvinna, ingen vet med säkerhet, som fyller våra papperskorgar som är utsatta just för hundbajspåsar med sina hushållssopor. För har man tänket att det inte blir några påsar med bajs är det ju synd att dom förblir tomma. Det slängs allt från konservburka till diskmedelsflaskor. Vilket gör att när mesarna som jag då kommer och vill kasta inte finns plats.

Vi har även vad som skulle kunna vara en återvinnigsstation. Vissa likheter finns när man ser hur det ser ut i andra byar. Fast vår ser mer ut som tippen gjorde på den tiden jag var barn. Förutom som svarta sopsäckarna. Allt slängdes i en salig göra. Finns det inte plats så slängs det på marken. För hur de än e så försvinner det efter en tid. Många modiga e där även på dagtid och slänger sitt skit.

Så vill ni komma in i dom modigas värld så kör till Nyvång

Kommentarer

Postat av: grillen

Hoppas för fan att hon inom snar framtid halkar i en lia stor lort som hon lämnade,det är bara så äckligt när man räkar trampa i en sån.URK

2010-04-08 @ 20:37:34
Postat av: Fjällbruden

Att inte ta upp efter hunden, där går gränsen.... Men, det finns folk till allt, och tur är kanske det.

2010-04-09 @ 08:10:48
URL: http://fjallbrudenn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0