Det dyra överkastet

Var med svägerskan Sonja i Malmö idag och kollade på Stof og stil. Världens bästa affär när det gäller tyger. Hade redan koll på vad jag skulle ha men man vill ju ändå glo. Gardinerna gick smärtfritt. Bara hitta rullen och få rätt mänds tillklippt. Sen bort till överkasttygerna. Det jag hade bestämt mig för kändes inte rätt på plats. Och det måste säga klick annars ångrar jag mig bara.

Gick runt och glodde lite tills jag hittade RÄTT!!!! Men ett dyrt jävla as. Detta var inte så brett som det andra så jag skulle tvingas skarva det i mitten. Jag funderade länge och väl och försökte med andra liknande tyger men allt blev bara fel. Sonja förstod precis hur jag kände det och stöttade mig i valet av en ekonomisk katastrof.......

Bilden gör det absolut inte rättvisa, man ska känna och vara det nära. Detta är det närmsta vit mink (om de nu finns) man kan komma utan att ett djur har satt livet till.

Tyvärr ska det kemtvättas så inga roliheter på detta överkastet  ;)  men det kommer att vara trevlig när man är förkyld och ska vila midda en stund ovanpå sängen.

Gardinerna får vänta. Hittar inga svarta gardinomtag. Jävlit svårt när dom tror att alla vill ha panelgardiner.


Kommentarer

Postat av: gunsan

Det finns både vita bruna o svarta minkar i vårt land snyggt värre hälsa vi hörs

2009-09-22 @ 12:46:13
Postat av: Ramona

Snyggt!

Men jag är mycket tveksam till att det finns vita minkar här möjligtvis på en minkfarm då men inte i det vilda :P

2009-09-23 @ 18:01:33
Postat av: grillen

finns bara en sak att säga WOW himla snyggt

2009-09-26 @ 21:51:06
Postat av: grillen

WOW

2009-09-26 @ 21:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0