Godaste söndagsmiddan

Häromdan kom jag att tänka på torskrom som vi åt förr. Man köpte antingen en burk som skivades och stektes eller så köpte man i Danmark. Den låg i någon skum inälvsgrej. KOmmer inte ihåg vad. Men i alla fall. När jag väl kom att tänka på det så blev jag väldigt sugen. Ville tycker det är äckligt men han har å andra sidan aldrig smakat det. Så jag skulle ju köpa hem en burk. Fanns inte.........inte nån jävla stans. O fråga en fjortis i någon butik va ju lönlöst. Så hem till datorn o googla. Abba slutade tillverka för många många år sedan  =)  MEN Netto skulle visst en en dansk variant på burk. Idag hittade jag så äntligen den. Den ska serveras med potatismos. Hemmagjord sådan och Ville får sprödbakad torskfile  =)

Så till alla er som blev sugna.......ni behöver inte leta, gå bara till närmsta Nettobutik......eller kör om ni bor i Höganäs (där har dom inga lågprisbutiker vilket är synd)

Kommentarer

Postat av: finsmakare

Tack för tipset. Fanns till och med på Netto i Mariestad. Köpte fem burkar. In i helvete gott.

2009-10-21 @ 15:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0