Yttrandefrihet

Här i vårt land har vi som det så fint heter, yttrandefrihet. Man får alltså tycka och tänka vad man vill och även sätta det på pränt. Men om man nu tycker lite annorlunda då får man väl ändå räkna med att folk opponerar sig. Eller?

Om jag skriver att alla arbetslösa är några lata skithögar, alla förtidspensionärer en hel hög hypokondriker, alla feta är karaktärslösa och illaluktande. Eller om jag gud förbjude skriver något om alla invandrare. Då skulle man väl kunna säga att jag har bäddat för det. Man får röven full och vill gömma sig.

Så även om man nu har yttrandefrihet så får man fan i mig se till att följa vissa ramar. Tycker jag i alla fall  =)

Kommentarer

Postat av: Bridezillah

HAHA ja man får ju vara lite försiktig om man inte vill hamna i skiten

2009-12-08 @ 02:28:33
URL: http://www.metrobloggen.se/Bridezillah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0