Fan va svårt att köpa bil

Jag har faktiskt köpt en o annan bil genom åren och det är inte förrän nu det har blivit riktigt besvärligt.
Förr såg man en annons i tidningen. Ringde på den och gav sig iväg för provkörning. Ibland gick det bra men oftast inte  =)
Numera sitter man som klistrad på blocket och bytbil och kollar runt. Man ska även när man hittat någon kolla på vägvärket att det inte är några skumheter med bilen. Där får man också fram skatten på bilen o liknande.
Nu skulle jag ha en sittvänlig bil med drag och plats för Zelda därbak. Det är inte ofta det sammanfaller med billig bensinsnål.
Var iväg i söndags och provkörde min önskebil. Fy sören va den va skön att sitta i och att köra. Ville tyckte att vi körde stadsbussarna. Eller en mindre variant i alla fall. Höll med liiiiite men det var annat som gjorde att jag inte tog den. En liten detalj som att fläkten stod på för fullt och inte gick att ändra.
Så vi kollade andra bilar. Hittade en Hyundai Matrix (parkerade sidan om en) som var ganska liten men ändå stor. Kostade mer i skatt än "min" bil så det blev inte en sån heller.

Så idag bestämde jag mig, jag skulle ha min bil. Hittade en i Eslöv. Ringde på den och körde ner. Gick runt o kollade under tiden säljaren letade efter nycklarna. Dom var borta med puste. Efter lång tid kom ägaren (firma) och bad om ursäkt och gav mig ett bra erbjudande. Han beställde nya nycklar. Den sista besiktningen är i maj, jag får den nybesiktigad och åtgärdat om det är något fel. Jag får 3 månaders gratis försäkring och jag får ett års garanti  =)
Jag får den även hemkörd till mig.

Så denna bil har jag köpt o ja e så jävla glad för det  =)



Kommentarer

Postat av: Ramona

Vilken fin bil du köpt =)

2009-11-20 @ 14:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0