Dunka dunka i skallen

Nu har jag varit förkyld o kass i halsen alldeles för länge. Sedan i fredags närmare bestämt. Tycker nätterna blir värre o värre faktiskt. När jag är förkyld så snarkar jag. Och själva snarkningen kommer o river i min onda halsen och gör den sämre. Vaknar väldigt ofta av en hööööög snarkning. Det gjorde stackars Ville också. Även om han själv snarkar.
Men den kloka pojken skaffade hörselproppar till sig. Igår skaffade han fram ett par åt mig. Så i natt när han drog igång det hela och jag vaknar sätter jag på dessa. Eller på å på. Dom trycks in i örat. Alla ljud utifrån försvann bara så där poff. Alla ljud inifrån däremot förstärktes tusen gånger. Vartenda jävla hjärslag dunkade i skallen. Kan ju va kul att veta att man lever men det var ju högre än Villes snarkning så dom åkte av igen.

Så nu sitter jag här. Har ont som fan o kan knappt svälja. Inte ens vatten. Eller jag får ner en flabbfull åt gången. Idag ska jag tycka väldigt synd om mig själv hela dan  =)

Uppdatering: Ringde vårdcentralen i Åstorp för att få en tid. Dom hade ingen idag, men i stället för att ge mig en tid i morgon skulle jag ringa på nytt när dom öppnade kl 8.
Ringde i stället till vårdcentralen i Höganäs där jag gjort mitt läkarval och dit fick jag komma idag   =)  så kvart över 2 skall jag äntligen få nån medicin till halsafan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0