Nostalgi

Nu har vi fått sålt vårt föräldrahem och huset skall tömmas. Det är så sorgligt att ta sig dit när huset är tomt. Men hittar så mycket i gömmorna som ger en otroliga nostalgistunder. Det finns massor av saker som man säger: kommer du ihåg då? Saker som fanns när vi var små. Allt har inte stått framme utan det dyker upp efterhand som skåpen töms.
På väg hem från dagens runda slog det mig: När jag dör och mina barn ska röja efter mig, vad finns kvar sen dom var små? I dagens slit-o-släng-samhälle är väl snart alla nostalgitrippar utdöende.

Kommentarer

Postat av: Fjällbruden

Jag har också tänkt på det att vad ska finnas kvar efter mig? Jag vill gärna slänga saker som inte används, förutom gamla kläder då...



Trevlig helg! / Fjällbruden

2009-05-29 @ 09:35:35
URL: http://fjallbrudenn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0