Varför detta tack, tack, tack och spring, spring, spring??

När jag är ute och kör, förvisso väldigt sällan numera men jag ser det när jag går också, och man stannar för en gående vid övergångsställen så ska det tackas och viftas med nävar och springas snabbt satan över. Varför gör man det?? Har man bara en viss tid på sig?

Om jag kör på en huvudled och bilen till höger stannar vid väjningsplikt skall jag då vifta till lite med näven och tacka? Jag tar liksom för givet att dom skall göra det. Jag kommer aldrig att springa över en gata för att någon bilist ska slippa vänta... Jag kan snarare sakta ner farten   ;)

Kommentarer

Postat av: gunsan

ett roligt inlägg kommer du ihåg alla gånger vi gick ifrån pålstorp när vi hade varit på fritidsgården inga föräldrar som hämta oss orkade vi inte gå liftade vi. kommer du ihåg min armsvett i blå indiska skjortan ingen ville dansa med mig där fick jag sitta o glo när ni dansade till Sofia dansar Go Go

2009-03-06 @ 18:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0