Underbara experter ;)

Vi har i familjen några experter inom olika område. Idag fick jag letat rätt på en av dom. Det gäller min klänning.
Jag hade suttit hemma och skriver ner allt jag skulle köpa i mönster och tygväg i Malmö. Med ett mått av impulsköp osso så klart.
Mönstret jag fick hem skulle jag ha. Tyget föll jag pladask för. Men under kvällen kröp det runt och dansade i hela lägenheten. Det har mer liv än mig och jag började ångra mitt val av tyg. Så i natt fick jag en uppenbaralse  ;)

Elinora!!!!!!

Så jag messade henne i morse och frågade om hon ville ta sig an utmaningen. det ville hon men kom även med ett jävla bra förslag. Möstret passade inte tyget. Det var liksom för många delar. Det har hon ju så klart rätt i. Så nu har jag letat fram ännu ett mönster. Ett framstycke och 2 delar bakstycke. Kan ju inte bli bättre   ;)

Jackan ska jag själv ge mig på och jag känner att jag får börja lite snabbt med det för fållarna ska sys för hand så ingen söm ska synas......


Kommentarer

Postat av: Matilda

Tog Isak musten ur dig så att du inte orkar uppdatera :)

2009-04-02 @ 12:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0