Ang en kommentar....

Igår frågade någon mig om jag inte tyckte det var pinsamt ang en kommentar jag fått. Jag fattade inte ett skit. Fick då förklarat för mig att jag skulle tycka det var pinsamt som fan att en kyrkans man hade skrivet en kommentar när jag svor som en borstbindare. Men om jag skulle skriva till kyrkan hade jag valt ett annat språk. Nu är det att vi har ett gemensamt mål.

Det inlägget var skrivet till er kära läsare för att jag skulle försöka få er att förstå att livet inte bara består av smink, kläder, skor, handväskor och annat ytligt. När någon här hemma säger: Jag har inget att ta på mig och någon i tredje världen säger: Jag har inget att dricka så betyder det inte samma sak. Dom har inte 200 liter vatten stående men inget är speciellt gott just idag. Dom har INGET vatten.
Man kan faktiskt skippa en fika. Bara säg: Denna vecka ska ja inte fika, jag ska ge 50 kronor så dom fattiga kan få vatten. Gå nu tillbaka till början av meningen och läs den högt. Upprepa gärna ett par gånger tills det känna naturligt. Jag väntar här så länge.........Så ja. Det var väl inte så svårt?

Nu är vi mogna att fortsätta....Eller hur?? Flytta nu fokus från dig själv max 2 minuter. Det kommer att kännas svårt men andra har klarat det för dig så det går. Klicka HÄR  och i nästa fönster som öppnas står precis hur du ska göra.  Tack så mycket  ;)

Kommentarer

Postat av: Svenska kyrkan

Hej Libbe



Alla är vi olika. Att en "kyrkans man" tackar för inlänkar är ju inget konstigt. Precis som du skriver, kan vi alla ha olika intressen och det ena utesluter ju inte det andra eller hur?



Mvh

Carl Johan Magnusson, representant för Svenska kyrkans fastekampanj 2009.

2009-03-08 @ 13:10:28
URL: http://svenskakyrkan.se/vatten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0