Ja blev en glött

Under ett par dagar har regnet verkligen öst ner på oss. I början försökte man vänta in ett litet uppehåll men igår gav jag upp totalt. Hade inte ens regnkläderna på mig. Det var gröna foppatofflor och vanliga lasar.

När vi går iväg så finns det en liten grön mini-mini-skog vi brukar gå igenom ja o Stumpi. Gräset o allt ogräs växer o frodas men man kan ändå ana stigen som finns där.Bara det att nu fanns det något där som inte borde va där. Mitt i allt har det bildats en liten sjö och hela foten bara försvann ner i det våta. Det var där och då som jag gav upp. Det var bara att sätta ner den andra skånken o sen traska vidare. O som en glött traska jag rakt igenom alla andra sjöar som låg i vägen. Dock hoppade jag inte o bar mig åt även om det skulle kunna hända.

På tal om foppatofflor så är det fejk jag har...så klart. Men vännen Inger kom hem från New York och hade skaffat Crocs original där. En annan modell bara. Så himla sköna dom är. Det var bara att ge sig ut på nätet o jaga runt lite. Första paret kom igår. Väntar hit  ännu fler. Fick i uppdrag av tant-gänget att köpa till dom också  =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0