En tillbakablick

Åkte buss idag, det händer inte så ofta faktiskt även om det är ett smidigt sätt att ta sig fram. När jag var yngre fanns det inga knappar att trycka på när man ville att bussen skulle stanna. Det var ett snöre som hängde utmed sidorna som man drog i. Det absolut konstigaste när man jämför med idag är att på min tid stavades stop med 2 P!! Var blev det andra av?

Dom som går i skolan idag, lär dom sig med 1 eller 2 P??? Jag har för mig att det skulle stå med ett P i vägarna o liknande för internationell trafik. Men ska vi inte ha något svenskt kvar?
Om jag åker utomlands så får jag ju ta seden dit jag kommer.

Lär våra barn att stava rätt!!!  O nu när jag ändå e igång, lär dom skriva snyggt. Hur många av dagens barn skriver med papper o penna? Det mesta sköts via datorn idag o det är helt ärligt för tråkigt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Det är något med det där att skriva snyggt. Äldre personer skriver ofta väldigt fint men inte yngre. Jag har av olika anledningar även konstaterat att folk från t.ex. estland, polen, ryssland m.m. ofta skriver ruskigt snyggt! Vad är det som får så många att skriva fint där? Hård skola? Inte vet jag!

2009-06-11 @ 08:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0