Den ultimata.........

Jag tillhör en av många som aldrig haft råd att resa bort med sina barn. Vi har förvisso haft mycket roligt i alla fall (ge bara fan i att fråga mina ungar). Vi har tillbringat många nätter i tält uppe vid Västersjön där vi även haft båt. Jag tror ändå på något vis att det har varit bra för dom. Vi har grillat och vi har badat. Även fiskat, dock oftast utan napp.
Men nu har jag bestämt mig för att jag ska göra EN resa tillsammans med dom. Det ska va en resa som ger mig så mycket som möjligt. Jag tror jag i tankarna har varit i dom flesta världsdelar. Även i Europa faktiskt. Skulle kunna tänka mig Irland eller Skottland. Men med tanke på att vi eventuellt åker till jul o nyår så e det kallt satan där.
Jag var en runda över i USA och tittade till Orlando och Miami. Det är ju också trevliga ställe men kommer nog att kosta skjortan att va där i 14 dagar.
Sen hamnade jag i Thailand. Det var inte lätt att hitta resor dit faktiskt. Så kom jag på Malaysia och fick hjälp av lilla Matilda. Hon pluggade där i ett år ju.  Det är ett av världens billigaste länder att vara i enligt x-changes index. Det är ju faktiskt osso en viktig detalj. Men det är ändå inte dit jag vill.

Jag vill till Singapore  =)  Nu har jag läst och läst. Laddat ner 2 olika reseguider o läst ännu mer. Villket ställe  =)  Det går billiga bussar (140 spänn) till Kuala lumpur om man vill till Malaysia. Det går båtar till någon Indonesik ö för 200 spänn. Det finns massor att göra där. Även om det är en storstad så finns det exotiska osso såsom baden  =)

Resa o boende va faktiskt billigare än resorna ja hittade till Thailand......

Skulle ja nu mot förmodan inte komma iväg så har ja i alla fall roligt under tiden och det är inte det sämsta

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0