Stödgrupp

Jag har dom senaste dagarna tänkt mycket på detta. När jag tänker på bantning så känns det dom jag inte gjort annat sedan jag fick ungarna. Visst har det fungerat några någer men helt ärligt är det bara då jag har press på mig.
Som till exempel VIktväktarna. Om man då bortser från att jag var kroniskt hungrig hela tiden. Just att man skulle iväg en gång i veckan och inte vill ha gått upp hela tiden var bra.

Idag finns en uppsjö av olika sätt att gå ner i vikt. Men skall då skötas i sin ensamhet, ja förutom VV och Cambridgemetoden. Vi som kämpar och kämpar vet precis vad man får och inte får äta. Det är inte där problemet ligger.

Så det är där jag har tänkt till lite  =)  Jag skulle vilja ha en lokal dit man kom varje vecka för att väga in. För sig själv för ingen annan har med att göra vad man väger. Men efter det skall man högt och tydligt tala om hur det gått. Upp, ner eller still. Efter invägningen skall det diskuteras och stöttas. Kanske komma med tips och ideer. Det ska vara för alla sorter antigen man går på Nutrilett, LCHF eller allt va det heter. Ingen får titta snett på nån annan eller komma med komentarer att man e korkad för att man äter smör eller liknande.
Man kan kanske hitta någon att springa, cykla eller spela badminton med. Allt ska vara gratis för att ingen skall känna sig tvingad att ta hand om det och behöva komma varje gång.

Det gäller bara att hitta en lokal nånstans nu då  =)  Men visst låter det för jävla bra

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0