Början på ett nytt liv

När jag blev föräldralös förändrades mitt liv totalt. Från det ja föddes till det att min mor dog hade jag ett stöd och en axel att luta mig emot. Nu är det för alltid borta och jag ska lära mig att stå på egna ben. Inte så att jag va en byfåne som rände dit stup i kvarten, men det var tryggt att veta var hon fanns.
Det har gått drygt en månad nu sedan hon somnade in och jag känner hur jag förändras inom mig. När vi satt och pratade mor och ja nämnde hon att hon gärna ville till Paris en gång till och hon ville gärna åka Hurtigrutten. Inget av det hann hon med.
Ok, man kan tycka att ingen hinner med allt man vill, men hur många tänker inte att sen ska jag. Jag ska bara först.......Det ska jag lägga av med. Det kommer kanske inget sen. För några gör det faktiskt inte det. Det är bättre att leva mens vi är här för sen är det åt helvete försent.

För ungefär 20 år sedan gick jag en utbildning på AMU för att bli svetsare/plåtslagare. Det gjorde att alla utom jag var killar. Det gjorde mig inget alls. Men en dag var jag och en kille ute och körde för han behövde en ny bil. Stannade till i Hyllinge där dom på den tiden sålde bilar vid macken. Och där stod den. Bilen i mitt hjärta och jag hann inte mycket mer än starta den innan jag var kär. Ända sedan dess har jag önskat mig en sån bil. Fram till nu har jag så klart tänk att man får väl ha en nyare bil och allt det där men så fan heller. Nu ska jag ha den.........Och jag har hittat den.
Både VIlle och ungarna blev närmast sura. Va fan ja skulle ha en gammal bil til och dyra delar o ännu dyrare att laga. Men vilken bil e billig att laga?
Min ögonsten är en svart Mercedes 220 årsmodell 1965 med mycket krom. Det är det första steget till ett underbart liv hur lång eller kort det nu kommer att bli






Kommentarer

Postat av: Zoofie

Hej :)

Hittade din blogg av en slump för inte så längesen, men jag gillar den och tittar in lite då och då :) Har inte kommenterat tidigare men nu gör jag ju det :)

Ha det bra :)

2009-01-30 @ 16:59:34
URL: http://metrobloggen.se/curlyzoe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0