Vad är det i hjärnan som bestämmer?

Hur många har inte någon gång bestämt sig för en sak och sen gjort precis tvärt om?? Det kan vara allt från att sluta röka, inte äta godis, börja träna....listan kan göras oändlig. Man bestämmer sig. Det hör inget motstånd någonstans ifrån så man tycker väl att förslaget föll i god jord. Sen rätt va det är så gör man lik förbannat just det ändå. Vad i hjärnan är det som har sista ordet??  VAD kunde inte opponerat sig redan när förslaget las fram? Varför komma i sista minuten skrikandes och gapandes.

För om man hade någon koll på vilken liten del det är så borde man ju kanske bota alla våra missbrukare. Dom som ville kunde bli smala.


Jag knaprade ju Champix när jag skulle sluta röka. Helt ärligt trodde jag inte ett skit på det. Jag har försökt sluta många hundra gånger men aldrig hållt ett helt dygn. Nu bara slutade jag. Har inte varit röksugen på 7 månader. Vill gärna röka för jag saknar det lugnet det gav mig. Men dessa tabletter har alltså mixtrat med min hjärna........med den delen som bestämmer över rökningen i alla fall ;)


Kommentarer

Postat av: nathalie

Undrar också det!

Bra inlägg iaf ... :o)

2009-02-19 @ 12:30:55
URL: http://nathaliewetterberg.blogg.se/
Postat av: pia

En klok undran, som jag många gånger själv funderat över, vad är det som styr begäret? Kan omöjligt vara förnuftet!

2009-02-19 @ 23:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0