Koppla hunden!!!!

Blir kokt i skallen på all dessa puckon som går runt som om dom ägde världen och släpper sina hundar lösa. Zelda har blivit attakerad illa en gång av ett nöt på 4 ben och det var det värsta jag varit med om. Hade hon inte haft sin tjocka päls hade jag fölorat henne.

När man ber någon koppla sin hund glor dom på en som om jag inte bara genom att se hunden inte fattar hur duktig och lydig den är. Men den känner inte Zedla. Hon är en naturbegåvning på svordomar. I alla fall på hundspråket. Och skulle dom mot förmodan inte räcka till så upprepar hon sig mer än gärna.Exakt vad hon kallar alla hundar vi möter har jag inte fått kläm på än. Har hört något om lopphund, byracka och 4-vägskorsning.

Vem som helst kan bli tosig på henne. Även DIN lösa hund!!!!

Kommentarer

Postat av: pia

Det här ska jag be att Henrietta läser för hon har exakt samma uppfattning och hennes Linus kan nog också ett och annat fult ord på hundspråk, så det är att utmana ödet att möta alla dessa väluppfostrade jyckar som kan få spelet och bredvid står en mesig matte el husse, som man kan svära rätt kraftigt åt för att de inte fattar att de ska koppla sina små dunungar!

2009-02-24 @ 15:02:22
Postat av: Jossan

Jag tycker inte att du ska dra alla hundägare över en och samma kam, alla är inte "puckon" bara för att de släpper hundarna lösa. Jag blir snarare kokt på människor som inte förstår att hundarna inte är farliga. Sure, det finns alltid undandtag, och det är klart att man är korkad om man släpper lös sin hund och inte kan hålla koll på den. men om hunden lyder, varför måste då hundägaren få skäll när hunden inte ens hunnit titta på människan som fått för sig att hunden ska attackera denna?

2009-02-24 @ 16:00:57
URL: http://youngspirit.blogg.se/
Postat av: Bodil

Kära lilla Lisbeth,, nu är du väl ändå ute i osläppt väder. Det är aldrig försent att lära sin hund de sociala regler som gäller i hundvärlden. De flesta hundproblem beror på att hunden har matteproblem. Eller för den delen hussedito. Bästa sättet att lära hunden reglerna är att låta denne umgås med andra hundar. Från första små valpstegen,, har man olyckligen missat detta är det bara att börja träna från där man står. Zeldas vokabulär är inte sååå hemsk. Detta har jag från hndens mun,, dvs Memmes.

Däremot är det inte bra att skälla på och svära åt andra hundägare, då ens egen hund känner av stämningen och vill agera för att "hjälpa matte". Och det har vi ju alla hört Zelda göra.

Hundar lever i nuet och att hon blev illa biten har hon lagt bakom sej nu. Matte ska också göra det tycker vi. Och aldrig i levande livet jag skulle sätta koppel på den snällaste varelse som nånsin trampat Magges sandstrand,,Memme!!!

Kram -kram Bodil

2009-02-27 @ 10:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0