Att buda på Tradera

Konsten att shoppa på tradera eller ebay är inte alls så svår. Men helvete så många knäppgökar det finns. Det retar mig så klart extra mycket när de är något jag vill ha. Inte fullt så mycket när jag säljer något.

Jag vet att jag kanske förlorar på detta inlägget men nu får ni som bär er åt fan ta mig skärpa er!!!

Om ni lägger ett bud på en vara som går ut om 7 dagar och NI har vinnande budet är det ju bra för stunden. Blir ni överbudna dagen efter är det INGET tvång på att man tvunget måste buda över just då!!!!!. Det är INTE den som har vinnande budet längst som vinner. Det är den som har högsta budet då auktionen går ut som vinner.

Det absolut värsta som kan hända är då 2 lika vansinniga hamnar på samma ställe......


Vill ni tvunget köpa något??  Klicka då på "Lägg i minneslista"  sen kan man återkomma dit och se hur auktionen ligger till. Man får även ett mail som påminner innan auktionen går ut. Sen lägger man buden strax innan auktionen avslutas. Vet man däremot att man inte har någon chans i världen att passa det man inte kan leva utan, ja då lägger man vad man tycker är det absolut högsta budet man kan leva med.


Så snälla ni,,,,försök skärpa er  ;)


Kommentarer

Postat av: JAANA

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta guldklimparna på ex tradera..!

2009-02-14 @ 00:03:18
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: Elize

Att buda upp lite itaget på tradera ser jag som en kul grej och är faktiskt upp till mig om jag vill göra det =)

2009-02-15 @ 10:07:35
Postat av: Libbe

Självklart så får man buda som man vill. Men det blir vansinnigt mycke dyrare. Jag vill handla billigt ;)

2009-02-15 @ 11:12:45
URL: http://libbes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0