Allt handlar om att prioritera

I dagens uppstressade samhälle tycks ingen ha tid med någonting längre. Men när mina barn var små jobbade både jag och gubben 40 timmar i veckan. Om ja inte e helt ute o reser så är det detsamma som dagens 40-timmarsvecka och ändå hann jag med mycket.
Vi lagade all mat från grunden. Gjorde egen korv, kokte vår ärtsoppa....listan kan göras lång (känner mig som 100 nu) Idag hinns det inte med ett skit. Nästan alla äter hel och halvfabrikat. Koka lite makaroner och värma ett gäng köttbullar!? Va e det för en måltid egentligen? Nu säljs till och med skalad potatis i burk! Vem fan köper det? Hur vill man ge sina barn sån mat?

Ni som nu säger att det inte finns tid, ni ljuger! Allt handlar om att prioritera. Man har ett val. Man väljer bara vad som är viktigast. Antingen så gör man det ena eller det andra. Man får kanske vänta med att förverkliga sig själv tills barnen är större. Man får kanske byta till ett billigare boende om man vill gå ner i arbetstid. Men det är som sagt var ett val.

Dom flesta har väl ändå någon fridag i veckan. Om man då gör storkok så har man till resten av veckan. Det är inte varken svårare eller tar mycket längre tid. Det är skrämmande när man läser innehållsförteckningarna på dagens matvaror och jag fattar inte att någon ger sina barn och sig själv det dagligen.

Det är bättre att investera i en ny frys än i en ansiktskräm. Ge er ut och lek med barnen.

Billiga diamanter!!!

Kommentarer

Postat av: Libbe

Jag vet en som alltid gjorde Blå Bands brunsås

2009-02-17 @ 20:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0