Vett o etikett på MC

Det är mycket att tänka på när man åker motorcykel. Men vill ju liasom inte göra bort sig. Nästan alla som kör vidundret hälsar på varandra. Så jag frågade Ville om jag också skulle vinka till dom.....NEJ!!!!!!  Han blev väldigt irriterad där. Men en fin liten Silviavink är väl ändå på sin plats? Jag behöver ju inte veva som om jag skulle provflyga men nej då. Händerna på Villes kropp HELA TIDEN!!
Jag frågade Villes kompis Harri va han tyckte om saken och han tyckte de var helt ok att vinka ordentligt.......så länge jag åkte med Ville  =)
Men jag har faktiskt sett att en hel del av spättorna osso slänger ut näven i en hälsning. Men jag är rädd att Gosi skulle växla ner snabbt satan och göra en ryck och Flöbbo låg i gatan så ja passar mig  =)

På tal om mc så min första tanke när Ville sa att han hittat en motorcykel han vill ha var: Hur fan kan han tänka på det när han har ett hus att renovera????
Jag sa det även till honom men han sa att det var roligare med en motorcykel. Så enkelt var det. Och nu när jag tänker efter så varför inte?
Många i vår ålder tänker: när jag blir pensionär så ska jag, senare så ska jag........... Vaddå senare? Mina barns far blev inte 50 år. En väns svåger ligger o kämpar för sitt liv efter en svår olycka, inte 60 fyllda. Man ser dagligen i tidningen människor som lämnat in alldeles för unga. Deras väntan blev kort.

Om man inte gör det nu när man kan så när i hela fridens namn är det då tänkt att man ska göra något? Även om jag lever om 15 år så vet man ju inte i vilket skick. Nej passa på att göra roliga saker. Livet e alldeles för kort för att bara göra måsten  =)

Har du en dröm så förverkliga den!!!!!  (inte om det är att slå mig i skallen)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0