Första syrummet

Jag har sytt mycket genom åren. Mer eller mindre. Har oftast satt upp maskinen på köksbordet och stressat som en galning så man e klar till nästa måltid. I går fick jag ett provisoriskt syrum  =)  Det rummet som nu är sovrum skall bli mitt permanenta syrum när sovrummet här nere är klart. Då skall det syrummet bli arbetsrum och nuvarande arbetsrum ska bli matsal. Fan va bra det lät då........ Men här e 7 rum och kök....fattas ett bibliotek. Tror jag ska jobba på det.

Igår köpte jag Vinyltexten; Always kiss me goodnight.......Det blev ca 140 kr inklusive porto.Alltså ingenting.

Igår blev Ville klar med murningen. Så nu läggs energin på sovrummet igen. Väggarna är spacklade och ska nu slipas. Sen kan man tycka att det bara e att slänga upp tapeterna. Men det ska sättas väv runt bägge fönsterna och fan o hans moster  =(  Men det går framåt.  Igår kom jag på en jävla bra ide´ ang vardagsrummet. Det var inget Gosi gillade men vi vet ju vem som bestämmer i denna familjen  ;)

Där e 2 stora fönster och 3 dörrar med breda karmar i vitt. Väggarna ska bli grå för att bryta av mot det vita. Sen ligger där precis som i resten av huset gammalt trägolv. MEN!!!! Där har varit i vägg så mitt i allt saknas det ca 15 cm golv. Dock inte värre än att det går att lösa. Man lägger dit brädor som e slitna sen skall golvet målas svart  =)  Möbleringen skall sedan bara gå i svart, vitt eller grått. Så jävla snyggt. Får väl se när det nu blir det rummets tur.....

Fast en stor röd ryamatta e absolut inte fel =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Ser gärna på lite bilder hur arbetet framskrider!

Tackar på förhand.

2009-08-19 @ 19:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0