Sörens fåglar till att ta sina friheter

I fredags vaknade av att Zelda for runt som en galning, fast ja lyckades somna om. Lite senare vaknar jag av annat ljus som inte hör hemma i min lägenhet. En fågel som flaxar runt. Upp fort som fan, öppnar balkongdörren till max och försöker få den skrämda stackaren att flyga ut innan Tuss får fatt i den. Det är inte så lätt faktiskt för den höll sig ganska högt.
Men ut kom den i alla fall......

I morse vaknade jag av ett jävla väsen igen. Upp fort som fan och hittar en vettskrämd koltrast som vill ta sig ut genom fönstret. Tuss kommer osso snabbt satan för att hjälpa till men jag fick fatt i denna innan henne och lyckades få ut den.

Jag har bara balkongdörren öppen så att Tuss kan gå ut o in men likförbannat ska alla andra och komma o hälsa på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0