Kvinnliga och manliga namn

Läste i Aftonbladet häromdagen att en vuxen man ville heta Madelene.  Som vanligt skrev det massor av kommentarer. Folk ondgjorde sig över föräldrar som nu skulle döpa döttrar till Kurt och söner till Lena. Det var även en kommentar från en man som tyckte det var äckligt!!  Den togs förvisso bort senare. En skulle vara rolig och döpa om sig till potatisgratäng. Seriöst!!

Tänk om dom kunde lagt den energin på något vettigt. Eller i alla fall lagt lite energi på att läsa inlägget. Det handlade om en vuxen man som ville ha Madelene som andranamn. Eftersom jag inte känner personen i fråga kan jag väl inte heller anse mig ha någon åsikt om vad han ska heta?

Om jag har en mycket god vän som heter Sven som sedan kommer en dag och säger att han gärna vill heta Gullan ska jag då ta avstånd ifrån honom bara för det? Det är väl för fan samma Sven som tidigare. Tar säkert lång tid att vänja sig men varför i helvete skall någon döma? Jag börja tröttna på folk som hela tiden skall lägga sig hur andra lever och vad dom gör. Varför kan man inte sköta sitt eget?? Man behöver inte ge fan i andra men låt var o en få bestämma vad dom vill heta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0