Tungt täcke.................fyllning???

Jag vill gärna ha ett så tungt täcke som möjligt. Och jag verkar vara en av få för det säljs ju inte med tyngd i. Av den anledningen har jag 3 täcke ovanpå varandra. Nu har ja gogglat och googlat som en galning och faktiskt hittade jag ett. Ett bolltäcke  ;)  fast de var ett stort as till täcke om jag ska va ärlig.
Så ja fick tänka till lite. Jag är ju händig som få och bör kunna sy mig ett eget täcke. Så jävla svårt e det inte. Men va sören ska ja fylla det med? Det är ju en liten fördel om det går att tvätta någon gång då och då så jag kan inte fylla med gröna ärtor  (börjar väl gro när jag kommer i övergångsåldern) hittade då kulfyllning på Stoff og stil. 100 liter väger 1.7 kg. Det är ju inget i vikt men en sörens massa mängd......... Om någon vet vad jag kan fylla det med så hör av er......Ni får bilden på det otymliga bolltäcket  ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0