Varför skiter det sig?

När man ligger på kvällen och är på väg att somna är det skitlätt att göra upp planer för morgondagen. Man ska gå såååå himla långt, man skall inte äta ditt eller datt, det skall städas undan i garderoben och i skafferiet......listan kan göras oändlig......Vad är det då som gör att det är så in i helvete svårt att genomföra??????
Det är ju faktiskt bara jag som bestämmer över mig. Jaja, staten också, men inte i mitt hem.
Varför trycker jag in det i skallen som jag ABSOLUT INTE skulle trycka in?  Jag brukar ha koll på hjärnan, eller i alla fall den delen som fungerar.  Vilken del av min kropp är det egentligen som bestämmer?

Ikväll när ja kryper ner i bingen blir det likadant igen. Varför lär jag mig inte?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0