Begravningen

Igår var det begravning för min lilla far. Jag har inte varit på så väldigt många begravningar som väl är men den igår var den finaste jag varit på. Det var så lungt och stillsamt alltihop. Först höll min morbror ett fint tal, sen spelade Emma gitarr, sen var det Eriks tur att spela gitarr, munspel och sjunga. Sen tog vi förväl av Svenne där han låg fridfullt i sin blåa kista täckt med vita blommor.
När man lämnade kapellet hade man en helt underbar utsikt över Öresund och danska kusten. Kan det bli bättre för en som älskade havet?

Efteråt träffades alla i mitt föräldrahem och åt. Det är väl inte läge att gnälla här men va fan. Halledar som jag åt........I morgon skulle min far fyllt 87 år och vi skall träffas och äta upp det som blev över av smörgåstårtorna. Jag tror jag ska ut o googla upp någon som säljer binnekemaskar

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0