Varm smörgåstårta lchf

Idag blev jag väldigt sugen på en varm smörgåstårta. Brödet är efter receptet i gårdagens inlägg. Gjorde 3 tunna bröd. Sen brynte jag köttfärs som fick puttra ihop med grädde och goa kryddor. Sen svalnade det i kylen under arbetstimmarna och las ihop nu. Först bröd, färs och lite ost. Sen på med ett bröd till och färs och ost sen sista brödet. På det riven ost och några bitar grön sparris. In i ugnen i 200 grader runt 20 min. Man får kolla så den ser bra och gyllene ut. Detta blev väldigt gott. Hade kunnat ha mer grädde så den blev kletigare men för att vara första gången blev det MVG  =) Ska göras fler gånger. Man kan ju ha vad man vill mellan bröden  =)
 
Allt detta goda äter jag för att jag har diabetes typ 2 och vägrar medicinera så långt det nu går. Blir ledsen när man hör andra diabetiker knapra tabletter för att man som dom säger; Måste unna sig. Nej, det måste man inte. Man ska unna sig att må så bra man någonsin kan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika kusin

Vilka goda recept du lägger ut! Måste prova😄

Svar: Tack ska du ha. Prova på du bara. Det är jättegott =)
Libbe

2015-03-11 @ 20:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0