Planering =)

Blir så lycklig nu när planeringen av uteplatsen vid badtunnan tar fart i skallen. Nu njuter jag av att leta efter precis det jag/vi vill ha. Allt ska va marint. Det är gammalt fiskenät, glasflöten, sånna däringa pinnar mä flaggor på, roder som jag ska ha på väggen. En sån där skeppsklocka...........Jag ska även ha en "låda" utsågad i ena hörnet där en planta med sjögräs ska växa. I denna "låda" (fortfarande i planeringsstade) ska det även va sjösand, fina mjuka slipade stenar och massor av snäckor från bl a Skagen  =)

Är ute på ebay och sören så mycket det finns. Var på loppis idag och hittade faktiskt 2 gröna glasföte. Han ville ha 100 kr styck för dom.........köpte dom inte. Sen hade han även en fin gammal trissa i trä....200 va priset på en sån. Men det är här det roliga börjar. Att hitta billigare.

Ska ge mig ut på stranden och leta fram drivved till lite olika saker man kan ha såsom hyllor, kanske någon kan bli en liten bänk........valen är ju oändliga  =)))

Det finns mycke idag som är målat vitt och väldigt shabby shic som det så fint heter. Allt nytt plastigt Men det är inte det vi vill ha. Vill vill ha det gedigna rejäla som luktar hav. Synd bara att fiskaren Kurt från Domsten lämnat in.....o alla andra med honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0