Dyra lampor

När vi renoverade här hemma bestämde jag mig för att bara ha det jag verkligen tyckte om. Det fick så klart inte kosta vad det ville men inom rimliga gränser. Jag skull gå från allt-är-bra-å-ha till less-is-more. Hade inga som helst svårigheter att röja undan.
Letade länge efter en taklampa men hittade en smådyr rackare vi båda gillade. När sen EMil fyllde år var vi ett gäng här hemma som åt gott, drack godare och spelade spel. Tyvärr såg man inte ett skit för lampan var för kass till det.
Så ut i stora världen igen och leta ny lampa. Hittade en på tradera som jag förljde till slutet. Duck utan att lägga ett bud. Den slutade på över 3000........o då va det inget speciellt med den mer än att den var från 50-talet.
Skit samma. Ut igen. Tradera och blocket finkammades. Sen över till Ebay. Det jag gillade gillade inte Gosi av någon anledning. Men skam den som ger sig.........Ut på blocket igen. Hittade en websida Lyxlampor , bara namnet gjorde mig orolig men titta e gratis än så länge. Där hittade jag äntligen en lampa. Den var hyfsad billig, halva priset  =))  den passar in och båda gillar den...................Vi har som väl e dimmer så vi behöver inte så himlens ljust hela tiden




Kommentarer

Postat av: Anonym

Tjusigt,gumman.Du har bra smak.Kram

2010-11-15 @ 19:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0