Märkligt

Jag har efter en trafikolycka kronisk smärta som jag gör mitt bästa för att leva med. Ibland är jag bättre och ibland sämre. Eller har mer eller mindre ont. För själva skadan ändras ju inte.
Och det är nu det är så märkligt kom jag precis att tänka på.

I natt vaknade jag för att vända mig från ena sidan till den andra men det gjorde så in i helvete ont att det inte gick. Och nu slog det mig. Det är ju egentligen bara en känsla. Inget annat stoppar mig från att vända mig om. Jag har ju inte brutet ett ben jag försöker gå på eller nått sånt drastiskt utan bara en känsla. Förvisso inte vilken som helst men ändå.
Hade jag vatt full av smärtstillande hade jag ju dansat jitterbugg eller nått.....eller lite överdrivet.

Men visst e de skumt? Nu anser jag mig ha ganksa hög smärttröskel....va gör dom som inte har det? E det alla dom som gnäller?

Kommentarer

Postat av: grillen

de flesta i min närhet ansåg att min mamma gnällde fast hon led av svår diabetes med nervskador i fötterna/benen,hade syrgas hemma,gjort 5 bypass,2 ballong sprängningar,blödde invärtes o hade kallbrand i hela tarmpaketet mm mm.I Sverige hade hon säkert blitt frisk förklarad,livet är tufft.Nu vilar hon iaf i frid.Man ska inte bry sig vad andra tycker.Kram

2010-05-16 @ 18:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0