Aldrig mer vilse

Jag har en mobil där man även har GPS. Och det är ju himla bra när man far runt utan att hitta rätt. Det har ju hänt otaliga gånger när vi skulle köpt grej på blocket eller liknande. Jag skriver lite stolpar om vart vi ska svänga och när jag jämför med karta ser det in i helvete bra ut. Det tråkiga inträffar så snart kartan försvinner och man befinner sig i verkligheten. Det är då vi vilsar bort oss ja o Gosi  =)

Men så skulle jag ju ha igång min GPS. Svärsonen har en liknande och fick mig att fatta att jag inte ens hade några kartor  =)  så det laddades ner men flertalet gator fanns inte. Så fick jag veta att man i stället kunde ha Google maps i mobilen. Fick hjälp med det också (omges av snälla hjälpsamma) men inte fan funkade det heller.

Då får man svälja och intala sig att GPS e ett jävla hittipogrej som inte vi behöver o liknande.....men det reta mig lik förbannat.
Så igår satt jag hela förmiddagen i telefon. Det tog 1 samtal till Comviq och 3 till Nokia innan jag fick rätt på telefonen och nu funkar allt. Jag har till o med hittat hotellet i Rom så inte ens där kommer vi att gå vilse.......Fan va glad ja e nu då  =)

Längtar tills jag ska nånstans bara så jag får testa om det verklligen funkar

Kommentarer

Postat av: Syster Eva

Kolla om den hittar vägen till Ättehögsvägen 13 i Glumslöv.

2010-06-10 @ 15:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0