Andra badet

I går for vi iväg på ännu ett dopp. Far inte till Höganäs varje gång, dock till deras kommun. Närmast oss ligger en liten håla som heter Farhult. Väldigt långgrunt och fint.
När man kommer från parkeringen så ser man inte själva stranden för en liten kulle man får ta sig över men väl där uppe är det en underbar utsikt. Om man tittar åt höger eller rakt fram.
För av någon jävla anledning som jag inte kan förstå så skrapas bara den strandremsa på tång och skit som vanligt folk ligger vid. Har du hund förväntas vi ha någon pervers läggning åt jag-älskar-att-gå-och-ligga-i-rutten-tång-kärlek.
Fattar inte dom bestämmande att även hundarna har någon ägare som gärna vill sola lite, eller i alla fall bara doppa röven en stund?
Jag vet att tång inte är så himla farligt i sig men det är in i helvete äckligt att gå på.

Men om man nu bortser från det så blev Ville o Lovis glada i alla fall. Ville för att han äntligen fått en riktig badvän, hon far ju fram som en liten delfin  och Lovis för att de e så himlens skoj. Men nästa gång åker vi nog till Sibirien i stället

Kommentarer

Postat av: grillen

Ja det e för jävligt att inte vi o hundarna kan få slippa bryta benen i tång.Konstigt,jag trodde att vi oxå betalade kommunal skatt!

2010-07-07 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0