Ullared igen.....................

Vi var som ni vet i Ullared igår och shoppade. På kvällen visades ett program om just Ullared. Eller Gekås som butiken heter. idag har tidningarna varit fulla av skriverier om just det.
Många har tyckt att det är skit (har aldrig varit där), många andra anser att det är knäppgökar bara som handlar där( har konstigt nog aldrig heller varit där) Ännu fler ansåg att programmet va skit (såg det inte).
Va fan e det mä folk? Varför i helvete ska man kritisera något man inte vet ett skit om?
Ok, det är billigt där. Men det är inte alltid billigt är detsamma som skit. Sen finns det faktiskt en hel del i vår herres hage som inte har någon hyfsad ekonomi och är glada att just detta finns. Dom har kanske råd att äga mer än ett par jeans nu. Jodå, det finns många fattilappar. Varför missunna dom att klä sig hela o rena??

Sen jag köpte mitt första set sängkläder i satin vill jag inte ha något annat. Trots att dom kan va ganska dyra och att jag ska ha 2 påslakan till alla mina täcke. Nu kostade dom 149 per set. Underlakanet gick på 70 kr. Samma som dom har på Hemtex. Är det då helt plötligt skit för att enda skillnaden är priset? Ser ni det om ni kommer till mig att vi bäddar med skit??

Många var även kritiska till familjen som handlade för ett år framåt. Men va e det egentligen för fel på det? Ärligt?? Dom har alltid vad dom behöver där hemma. Sen att dom handlar för drygt 50 000 på 14 dagar kan väl kvitta. Dom handlade inte för mina pengar. Ångrar att jag inte tog med min kamera. Nästa gång jag åker ska jag ta den med mig. Har lite planer på att åka nästa vecka osso. Får se om jag får någon med mig. Man kan ju inte va för många heller. Det ska ju va plats till alla grejorna osso. Jag o Anna fyllde bagaget igår  =)

Detta är vad jag köpte:
6 tights/leggings
10 par trosor
1 pyjamas
1 kofta
4 topar/t-shirts
6 tunikor/klänningar
2 joggingbyxor
5 kjolar
5 par strumpor
1 t-shirt till Gosi
1 Hoodjacka till Gosi

Allt detta gick på 2567  =)

Kan ni hitta ett ställe där jag får så mycke kläder för samma pengar?

Så vet ni inget så håll käften!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0