Så himla glad =)

Jag var som sagt hos tandläkaren igår. Inget att göra så stor affär av tycker dom flesta, men för mig var det enormt. Det var nämnligen första gången på 25 år. Jag har sådan enorm tandläkarskräck/fobi att jag vägrat ha med dom att göra. På något sätt känns det som alla andra fobier är ok men inte detta. Man tolererar en som skriker och gapar när det kommer en geting, spindel eller annat kryp. Man tvingar inte in nån i en hiss som hellre går och liknande.  Vi får höra: dom ska ju bara titta. Och: det måste göras.

Men så hittade jag ett forum på nätet med fler som jag och det stöttades och tröstades och jag såg bilder på en tjej som var 32 år. Hon hade inte en tand i hela munnen. Bara smått skit kvar. Hon skulle ta ut allt och sedan få en protes som fanns förr i tiden. Alltså löständer på riktigt.  Hon hade inte råd med mer. Där och då bestämde jag mig för att ta tag i detta. Bestämde att jag skulle leta upp någon som sövde ner mig. Fick då på förslag på forumet att man kunde ha lustgas. Det har jag ju testat förr så efter mycket om och men så hittade jag en i Höganäs som gjorde det. Jag fick även bokat en tid och kom iväg igår utan att ha ringt ett flertal gånger för att avboka tid och få en ny. Bara det är en bedrift värd guld.

Tjejen som var min tandläkare var så sörens trevlig och förstående. Jag kunde inte få lustgas igår under genomgången och jag kände svetten göra sig beredd på att skölja över mig. Men det gick bra. Det röntgades och jag klarade även av den enorma krok dom har o drar med.

När sen allt var klart så bad jag att få min dödsdom.............Jag hade 4 hål !!! Inga som skulle rotfyllas och grejas med utan 4 enkla vanliga jävla hål  =)  Sen lite tandsten men va fan  =)  ja e så jävla glad.

Hade det inte varit för det forumet där man förstår och stöttar hade jag aldrig kommit iväg. Nu kommer jag att få ha mina egna tänder ett tag till.

Kommentarer

Postat av: grillen

Min enda tandläkareskräck består av att det är jävla ocker priser på ALLT SOM HAR MED TÄNDER ATT GÖRA.vilken tur du hade så fina tänder iaf

2010-03-31 @ 17:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0