Mörkrädd

Jag hade köpt lite grej på en auktionssida på nätet. När jag var klar och det var betalt skulle det skickas till Åstorp med DHL. Fick ett mail idag att paketet var på plats och glad i hågen gav jag mig av för att hämta det.
Jag hade skrivet upp numret på en lapp och lämnade fram den till biträdet och sa att jag skulle hämta mitt DHL-paket. Men se de gick inte. Deras mobila bredband strulade lite så jag fick komma tilllbaka.
Ett par timmar senare står jag där igen med min lilla lapp. Fortfarande strul och jag blir sur. För denna gången hade jag kört ena ärendet. Men de va ju bara att bege sig him igen.
Väntar någon timme och kommer tillbaka en tredje gång. Då säger hon att modemet är trasigt och vet inte när hon får ett nytt. Jag blir ännu surare och talar om det för henne.
När jag kommer hem ringer jag DHL och undrar varför dom har ett sånt system att man inte får ut sina paket. Men se det fick man visst det. Och var det så att hon inte kunde re ut det fick hon ringa DHL.
Upp en fjärde gång och när jag kommer in ser jag att hon är lika sur som jag, men säkert av en annan anledning.
Talar om för henne att jag vill hämta mitt paket och om hon inte klarade av det fick hon ringa DHL.
Sur som fan var hon men jag fick det till slut i alla fall.

När hon stod där och letade blev jag lite mörkrädd. Var hon den bästa av dom som sökte den tjänsten? Hur jävla korkade var dom andra då?

När jag gick och lärde till svetsare/plåtslagare sa en av mina lärare: Du behöver inte kunna allting, men du ska veta var du kan slå upp det.
Detsamma gäller denna subban. Hon kunde ringt någon och frågat vad man gör när inte internet fungerar.

Kommentarer

Postat av: grillen

Halöj,har du aldrig tänkt på att bli författare? Du skriver ju så j.... bra,min stump.Kram

2010-01-16 @ 17:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0