Mina senaste fynd

När vi dela upp mitt föräldrahem fick jag med mig en glasvas som funnits i vårt hem sen vi var små. Jag tror aldrig jag ägnat den någon tanke. Bara vetat att den liksom funnits där.
Jag är en stor älskare av glas. Inte så att jag vill ha vad som helst utan det jag tycker om. Denna vas skall jag ärligt erkänna att jag inte tyckte om. Men jag tycker om den nu. Så pass att den även har fått småsyskon.  Den första var stor fyrkantig med fot. Hittade en mindre variant på tradera utan fot och tyckte att dom kunde passa bra ihop. Sen var vi på Framtid, en slags loppis i stan. Där hittade jag en annan variant. Fyrkantig men med kanterna utvikta i stället. Och sista fyndet gjordes i söndags på Larssons lager i LAndskrona (fan va det har blitt kasst). Det var en kopia av den jag ärvde fast ett par storlekar mindre  =)  Jättesöt. Fick den för 20 kr.  Han ville ha det till en Boda men jag sa att den inte var signerad. Det var därför  =)  Annars är det Timo Sarpaneva som gjort alla. På bilderna finns även 2 ljusstakar som kommer från föräldrahemmet. Hör inte dit men passar himla bra in. Väl???


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0