Inte så konstigt

Nu när man är med i viktklubben får man ett helt annat tänk på mat. Jag förstår till fullo hur i helvete jag kunnat bli så tjock. Men jag har jävligt svårt att förstå att man tillverkar sånt som man inte får njuta av hur man vill.
Jag får äta 1300 kalorier om dagen och för er som inte räknar kalorier och har lika lite koll som jag hade ska jag nu visa något ni kan sitta och räkna på. Varje del innehåller 100 kalorier. Ta bara det gånger 13 så har ni min dagsranson.

7 geléhallon

400 gram sockerärtor

18 gram mörk choklad

1 småkaka (20 gram)

1 glas juice (2 dl)

5 skivor skinka

10 tomater

2 äpplen

1 banan

1 kg gurka

400 gram grönsaker (broccoli, blomkål etc)

4 morötter

2 skivor 17 % ost

½ dammsugare (20 gram)

1 dl kokt ris

1 ½ dl kokt pasta

38 gram köpt pizza

80 gram biff

Utan att skämmas så ska jag erkänna att jag trycker in nästan en hel pizza när vi äter det. Och då har jag som regel ätit annat också under dagen.
Idag kommer ungarna hem o ska äta middag. Då är det en påse nutrilett till frukost o en till lunch som gäller. Mitt bästa Wii-spel har varit utlånat men jag hoppas det hittar hem idag. Då e det krafttag som gäller från o mä i morgon  =)

Kommentarer

Postat av: dorthe johansson

Var i hela h...... får du allt ifrån? Hahahahah du e bara för sköööööön.Kram från mig o Buddis

2010-01-07 @ 19:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0