Vem är han?

Igår fick jag urinvägsinfektion. För er som aldrig haft det ska ni nu få veta hur det är. Man känner ett stort behov av att gå på toaletten och sätter sig för att börja kissa. Efter en liten stund känns det som en person kommer med trätofflor och sparkar en rakt upp i skrevet med påföljd att man genast slutar kissa. Vilket är totalt FEL!!!
Vid urinvägsinfektion ska man TÖMMA blåsan varje gång. Man ska få ut alla bakterier. Men att fortsätta med denna smärta är ett konsttycke få klarar. Efter något tappert försök gör man sig i ordning och lämnar toaletten......för att återkomma 5 minuter senare med samma toffla i skrevet. Ju fler sparkar man får desta längre sitter smärtan i. Till slut vill man inte alls gå på toa.
Förr i tiden tyckte läkarkåren synd om dom drabbade vilka oftast är kvinnor och skrev ut pencillin. Nu är det ett ljushue som kommit med den djävulska ide´n att genom att dricka mängder så går det över av sig själv. Denna  person har dock aldrig själv haft urinvägsinfektion. Att dricka en jävla massa innebär tragiskt nog att man går på toa oftare.
Natten som gått var ett rent helvete. La mig med frossa vid halv 1 och fram till kl 8 hade jag varit på toaletten 14 gånger.
Men jag ser ett ljus i min tunnel.......Lilla beresta Matilda har varit på andra sidan jorden. Australien närmare bestämt. Där har fobecken som hittat på självläkningen inte hörts av så dom har medikamenter till dom drabbade. Det ska jag få ta del av och jag längtar  =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0