Välj själv

När jag bodde i Höganäs hade jag en helt underbar läkare på vårdcentralen. Sen flyttade jag hit till Nyvång och borde tillhöra Åstorps vårdcentral. Brydde mig inte så mycke eftersom man inte ränner stup i kvarten. Eller i alla fall tills jag fick halsfluss. Ringde på morgonen och ville ha en tid men se det fanns ingen den dagen. Frågade då om jag kunde få en tid dagen efter och det kunde jag inte. Då fick jag gå upp tidigt satan och ringa igen och hoppas på att det fanns tid då. Tyckte det var vansinne så jag ringde ut till Höganäs och jag fick en tid.
Eftersom jag hade flyttat fick jag välja att stanna kvar i Höganäs och det gjorde jag gärna.

Sen gick tiden och rätt va det va så hade jag den däringa njurbäckeninflamationen. Det hände på söndagen. Läkaren sa att jag skulle ringa Högasnäs på onsdagen för att få svaren på proverna. Det gjorde jag. Dagen efter ringde en annan sköterska. Min läkares sköterska och undrade hur det var. Jo tack det var väl ok.........Sen gick det nästan en vecka och då ringde min läkare och frågade hur det var. Jo tack, ännu bättre.

Det skulle ingen i Åstorp göra. Jag kör hellre dom milen dom få gångerna det är nått galet. Och klarar jag inte att ta mig dit så är det ju ändå ambulans som gäller  =)

Kommentarer

Postat av: grillen

ja det e ju inte klokt,man ska vara frisk för att orka vara sjuk.det borde finnas hembesök när man e sjuk.Sköt om dig,vännen min

2010-02-21 @ 20:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0