Inte bra alls

Fick precis upp en liten reklamruta från WWF att varje minut skövlas 37 fotbollsplaner av regnskogen. Nu giter jag inte kolla upp o sen räkna ut hur mycket det är. Men vad jag vet är att det är in i helvete mycket. Man kan ta in ungefär hur stor en plan är, ta det gånger 37. Sen ovanpå det så är det en jävla massa minuter per dag och vi förmodar att dom sover på natten. Bara på en timme är det 2220 fotbollsplaner som skövlas.
Nu känner jag mig inte personligen delaktig men på något vis så är jag nog det ändå. Jag köper nog nått där det krävs att regnskogen försvinner.

Nu tycker nog många att skog är skog och vi har litta egen här himma. Troligvis så att de räcker. Men vi har i alla fall inga egna orangutanger och dom försvinner i samma takt som skogen. O det är väl ändå synd???

Bildrna är klickbara

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0