Kom med tips tack

Det är inte mycket som lämnas åt slumpen nu när jag planerar hur rummen ska se ut. Eftersom brädorna till rummet ligger på tork så planeras de för fullt hur rummet sen skall se ut. Får inte riktigt ihop det. Vill mycket mer än det går.
Rummet är 340 x 194 cm. Det finns 2 dörrar, 2 mindre fönster på ena kortsidan, ca 150 cm upp och det är ett stort element på den ena långväggen. I detta rum vill jag förvara alla våra kläder, sängkläder, handdukar och dukar. Jag vill ha min strykbräda så man lätt kommer åt att stryka och jag vill ha min mangel där. En mangel som står på ben.
Jag har ingen dörr till själva rummet så öppen planlösning passar inte med 3 katter och en hund.

Har gjort 2 olika lösningar. För att kanske kunna förstå den första så ska ja tala om att väggarna ska målas grafitgrå. Heter det det? Hoppas ni fattar. Dom höga är vanliga garderober med vita dörrar plus en spegeldörr. Dom låga är köksskåp. I och med att de inte finns samma dörrar i kök som till garderober fick dom bli i röd lack  =) skivan ocanpå är vit och skall gå hela vägen in i hörnan. Framgår inte av bilden. Där får jag bra arbetsyta och kan stå och vika min tvätt. Där e tyvärr inte plats till ytterplaggen som då får förvaras på ovanvåningen. Det går att leva med.

Här e bilder på första................

 


Så ser alltså första ide´n ut, här kommer den andra. Även här vita dörrar och en spegeldörr men vi har satt för fönstren. Här får allt plats..



Så ja........kan man nu få lite tips och sånt av er kanske????

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0