Att det ska va såååå jävla svårt

Vi håller på för fullt i garderobsrummet. Charmen med gamla hus är ju att alla inte är likadana men när man renoverar är charmen som bortblåst. Det är inte till att bara sätta upp en jävla tapet eller måla en list eller va fan......
Väggarna putsades efter konstens alla regler och vi satte upp väv för att det skulle se lite snyggare ut när väggen skulle målas. Och det gjorde det.........tills Ville skulle måla den ena våden. Den hade bara lim i kanterna. Så det var bara att skära upp mitt i och limma en gång till. Sen måla en gång till. Förvisso ser man var snittet ligger men det är bakom garderoberna  =)

Igår la han det nya golvet. Jag var bara en hantlangare och sprang ut med det gamla golvet efterhand som det revs upp. Sen kommer man till slutet.................Då fattas det ca 3 brädor  =(   blir såååå jävla trött.  Dom har han köpt idag och fan heller att dom ska ligga och gona sig i 4 veckor. Dom ska på plats idag. Jag har lackat golvet, det som ligger där coh det nya får lack i en annan tidsrymd. Garderoberna ska på plats ändå. På tal om garderoberna så köpte jag trådbackar igår. Jag har 10 % rabatt på garderobsinredning så jag passade på nu. Våra garderober ska vara 3 st på 1 m breda. Det var billigare än attt köpa 2 på 50 cm. Men trådbackarna var ju stora som helvete. En låg variant av en spjälsäng.  Fy sören va det kommer att bli rörit i strumpelådan  =)


Listerna är kapade och målade en gång.  Ni får lite bildbevis. Väggarna är INTE svarta......utan som liksom blyerts. Skitfint. Går bra ihop med allt det vita. Ena väggen blir ju vita garderober. Har beställt och inväntar en svartvit lång plastmatta  =)  Sen blir det en massa andra små detaljer och vägghyllor.......ska bli så jävla fint


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0